Friday, 31 December 2021

wireless Communication

 

تعارف

 

 

نام کتاب : وائرلیس کمیونیکیشن

تحریر و ترتیب : محمد اقبال بلتیÂ

تاریخ اشاعت: دسمبر 2021ء

کمپوزینگ: RB info Tv (computer section)

ناشر: آربروزÂ کنسلٹنسی کارنر، اسلام آباد

 

 

 

 

092 346 5191 751

+92 332 551 5880

 

 

 


عرض ِ ناشر:

اسلام علیکم ورحمۃ اللہ وبرکاتہ

اگرچہ آربی کنسلٹنسی کارنر ، کو کام کرتے ہوئے کافی عرصہ ہوا ہے ۔ اور وہ اپنی استطاعت سے بڑھ کر اپنی ذمہ داری نبھانے کی کوشش کر رہے ہیں۔ لیکن یہاں مجھےیہ کہتے ہوئے خوشی محسوس ہورہی ہے۔ کہ آربی کنسلٹنسی کارنر ، کے پلیٹ فارم سے پہلی بار وائرلیس کمیونیکیشن پر ایک کتابچہ منظر عام پر لائی جا رہی ہے۔ اگرچہ یہ ابھی ابتدائیہ ہے۔ لیکن امید بر رب تعالٰی! بہت جلد اسے ایک مکمل کتاب کی صورت میں منظر عام پر لایا جائے گا۔

 

انشاء اللہ

ایم آئی بلتی

بانی آربی کنسلٹنسی کارنر ، اسلام آباد

 

مصنف کا تعارف:

محمداقبال شمیم بلتستانی کاتعلق گلگتÂ بلتست 75;ن کے ضلع کھرمنگ سے ہے۔ آپ نے ابتدائی تعلیم بوائز ہائی سکول طولتی سے حاصل کی بعد از آں بوائز ہائی سکول نمبر ایک سکردو سے سکینڈری سکول سرٹیفکیٹ کا امتحان (FBISE) سے پاس کیا ۔ اس کے بعد ہائر سکینڈری اور گریجویشن کی ڈگری علامہ اقبال اوپن یونیورسٹی سے مکمل کی۔ اور سن 2006ء میں فائر اینڈ ریسکیو ، سی ڈی اے اسلام آباد میں بطور فائر کنٹرول سپروائزر ،اپنیÂ پریکٹکل زندگی کاÂ آغاز کیا۔

دوران سروس ،سول ڈیفنس پاکستان سے کیجویلٹی انسٹر یکٹر، ریسکیو انسٹریکٹر، جنرل انسٹریکٹر اور اسٹیشن فائر آفیسر و دیگر کورسز مکمل کیے۔ سن 2010ء میں سویڈن انسٹریکٹر نے urban search and rescue ٹیم بنائی تو اس میں بطور کمیونیکشن انسٹریکٹر برائے پاکستان نامزد کیا گیا۔

سن 2010ء سے ڈیزاسٹر منیجمنٹ اکیڈمی ، سی ڈی اے ، اسلام آباد میں بطور انسٹریکٹر اپنی خدمات سر انجام دے رہے ہیں۔ساتھ ہی آپریشنل فیلڈ میں بھی خدمات سر انجام دے رہے ہیں۔

 اس کے علاوہ آپ آربی کنسلٹنسی کارنر کے بانی و موجودہ منیجنگ ڈائریکٹر بھی ہے۔  < /span>

 

ڈائریکٹر ایڈمن

آربی کنسلٹنسی کارنر،اسلام آباد

مواصلات کی تاریخ:

اوائل:

انسانی مواصلات کا آغاز تقریباÂ 100،000ایک  04;اکھ قبل مسیح میں Â شروع ہوا تھا۔ لیکن جو علاماتی یا نقشہ جاتی نظام ہے وہ 30،000 ہزار سال پہلے شروع ہوئی۔ اور جو ں جوں وقت گزرتا گیا انسان نے اپنی مواصلاتی نظام میں بھی تبدیلی لاتی گئی۔ اور ہمہ وقت اس کو آسان بنانے کے تک و دو میں مگن رہے۔ اور انسانی کی اسی کوشش کا نتیجہ ہے۔ کہ وقت کے ساتھ ساتھ مواصلاتی نظام میں مختلف ایجادات نے دنیا کو محوئے حیرت میں ڈال دیا۔

مواصلات کے لیے بنائی گئی قدیم ترین علامتیں غار میں کی گئی نقش و نگار ہیں جسے راک آرٹ کہا جاتا ہے۔ جو بالائی پیلیولتھک دور سے ملتی ہے اور سب سے پرانی اور مشہور غار پینٹنگ شاویٹ غار کے اندر واقع ہے جس کی تاریخ تقریبا 30،000 قبل مسیح ہے۔

 

تصویری زمانہ:

9000قبل مسیح سے انسانوں نے تصاویر اور نقش و نگار کی مدد سے مواصلات ، پیغام رسانی کا کام شروع کیا۔ جو کہ 5000 قبل مسیح کے قریب انتہائی مقبول ہوئے۔ اس طریقہ کار کی مدد سے انسانوں نے نہ صرف پیغام رسانی کا کام لیا بلکہ اپنی حالات اور واقعات کو بھی محفوظ کرنا شروع کیا ۔

انسان نے پہلا کیلندر 15،000 سال پہلے بنایاÂ جس سے نقش و نگار اور تحریر کے درمیان تعلق کو نکھار ملی۔ قدیم مصر اور قدیم یونان میں نقش و نگار اور تحریر کے تصورات اور الفاظ ایک جیسے تھے۔

تحریر کی ابتداء:

جیسا کہ ہم نے تصوری زمانہ میں بیان کیا کہ مواصلاتی نظام کی ابتداء تقریبا نقش و نگار سے شروع ہوااور یہی تحریر کی ابتداءٹھری۔تحریر نظام کو ہم تین بنیادی حصوں میں تقسیم کر سکتے ہیں۔

1.     تصویری

2.     نصابی

3.     قطعاتی (حروفِ تہجی)

حروفِ تہجی کی تاریخ:

1728سائکلوپیڈیا کے حوالے سے:

پہلے خالص حروف تہجیÂ قدیم مصر میں 2000قبل مسیح کے آس پاس ایجاد ہوا۔ لیکن اس وقت تک حروف تہجی کے اصول درمیانی کانسی کے زمانے کے Â حروف تہجی میں شامل ہو چکے تھے۔تصوری نظا م 5ویں قبل مسیح کے آخری حصے میں شروع ہوااور کافی عرصہ تک یہی انسانوں کے طرز تعلم رہی لیکن 2000-2007 قبل مسیح میں تحریر کی شکل اختیار کر گئی۔ 2800 قبل مسیح تک صوتی عناصر کو شامل کرلیا۔ 2600قبل مسیح کیونیفارم نے بولی جانے والی سمیری زبان کے حرفوں کی نمائندگی کرنا شروع کیا۔چند لوگوں کا خیال ہے کہ وسطی مصر میں 1700 قبل مسیح میں سامی کارکنوں کے لیے یا ان کے زریعے تیار کیا گیاتھا۔ لیکن ہم ان کی ابتدائی تحریروں کو پڑھ نہیں سکتے جو کہ اب تک تشریح طلب ہے۔اگلی پانچ صدیوں میں یہ سامی "حروف ِ تہجی" شمال میں پھیلااور کورین، ہنگول کے علاوہ دنیا بھر میں تمام حروف تہجی یا تو اس سے نکلے ہیں۔ یا اس کی کسی شاخ سے متاثر ہیں۔Â

ٹیلی کمیونیکیشن کی تاریخ :History of Telecommunication:

ہزاروں سال پہلے افریقہ، امریکہ اور ایشیاء کے کچھ حصوں میں پیغام رسانی کے لیے دھوئیں اور ڈرم کے مدد سے سگنلز کو ایک جگہ سےÂ Â Â Â Â Â Â Â Â د وس& 1740; جگہ تک پہنچائی جاتی تھی۔ 1790ء کی دہائی میں یورپ میں پہلا فکسڈ سیمفور سسٹم ایجاد ہوا۔ تاہم 1830 میں یہ ختم ہوئی اور برقی ٹیلی کمیونیکیشن سسٹم کا دور شروع ہوا۔

ٹیلی کمیونیکیشن :

 1830ء میں برقی ٹیلی کمیونیکیشن سسٹم کا آغاز ہوا جو کہ مختلف مراحل سے گزرکر دور حاضر میں داخل ہوا جس نے انسانی زندگی کو یکسر تبدیل کر دیا اور اب ایک کمرے میں بیٹھ کر ہم دنیا بھر ایک دوسرے کے ساتھ ہم کلام ہو سکتے ہیں۔ اور ایسے ہم کلام ہو سکتے ہیں جیساکہ ہم آمنے سامنے بیٹھے محفل میں بات کر رہے ہو۔ تو آئیے زرا ان مراحل پر مختصرا نظر ڈالتے ہیں جن مراحل سے گزر کر برقی مواصلاتی نظام موجودہ دور میں داخل ہوئے۔

عام طور پر برقی مواصلاتی نظام درج ذیل ہیں۔

·&nb sp;     Pre-Electric

26-37 ء میں رومن شہنشاہ نے دھاتی آئینے کے زریعے پیغامات بھیجنے کا سلسلہ شروع کیا۔ جس کی مدد سے وہ اپنی احکامات کو ایک جگہ سےدوسری جگہ تک بروقت پہنچاتے تھے۔ 1520ء میں فرڈینینڈ میگلیلن کے بحری جہازوں نے توپ سے فائر کرکے اور جھنڈوں کا استعمال کرتے ہوئے ایک دوسرے کو پیغام پہنچاتے تھے۔

·&nb sp;     ٹیلی گراف:

1792ء میں کلاڈ چیپ نے پہلی لمبی دوری کی سیمفورٹیلی گراف لائن قائم کی۔ اور 1831ء میں جوزف ہنری نے الیکٹرک ٹیلی گراف کی تجویز پیش کی اور پھر اسی عرصہ میں اس نے اسے ایجاد بھی کر لیا۔ 1843ء میں سیموئل مورس نے پہلی دوررس الیکٹرک تیلی گراف لائن ایجاد کیا۔

·&nb sp;      لینڈ لائن ٹیلی فون:

1876ء میں الیگزینڈر گراہم بیل اور تھامس اے واٹسن نے ہوسٹن میں الیکٹرک ٹیلی فون کی نمائش کی۔ 1889ء میں المون سٹروگر نے ڈایریکٹ ڈائل ایجاد کیا۔

·&nb sp;     ریڈیو اور ٹیلی ویژن:

1877ء میں تھامس ایڈیسن نے ریڈیو ٹیلیویژن ایجاد کیا ۔ اور 1920ء میں پہلی نشریات کا آغاز ہوا۔ پھر 1925ء میں جان لوگی بیرڈ نے پہلا ٹیلی ویژن سگنل منتقل کیا۔ 1942ء میں ہیدی لامر اور جاج اینتھیل نے فریکوئنسی پاہنگ اسپیکٹرم کمیونیکیشن تکنیک ایجاد کی۔ اس طرح 1947ء میں مکمل طور پر کمرشل ٹیلی ویژن کا باقاعدہ نشر کا آغاز کیا گیا۔

 

·&nb sp;     فیکس:

1843ء میں الیکٹرک پرنٹنگ ٹیلی گراف کا سلسلہ شروع ہوا۔ جوکہ فیکس میشن کا ابتدائیہ کہا جا سکتا ہے۔ 1926ء میں ریڈیو فیکس تجارتی سطح پر میسر ہوئی۔ اور 1964ء میں جدید فیکس مشین مارکیٹ میں دستیاب ہوئے۔

·&nb sp;     موبائیل ٹیلفون:

بیل لیبز کے دگلس ایچ رنگ اور ڈبلیو رےینگ نے سیل پر مبنی نظریہ 1947ء میں پیش کیا جوکہ سیلولر فونز کی بنیاد بنی۔ 1981ء میں کوموک نے دنیا کی پہلی موبائل فون سروس متعارف کرائی جس کے بعد 1991ء میں جی ایس ایم ایجاد ہوا۔ 1992ء میں نیل پاپ ورتھ نے پہلا ایس ایم ایس ایجاد کیا۔ یوں 2014ء میں موبائل کنکشنز کی تعدادعالمی آبادی سے زیادہ ہو گئی۔

·&nb sp;     کمپیوٹر اینڈ انٹر نیٹ:

1957 ءمیں گورڈن گولڈ نے لیزر اور آپٹیکل ایمپلیفائر ایجاد کیا اور 1965ء میں پہلی ای میل بھیجی گئی۔ 1971ء میں ایرناشنائیڈر ہوور نے کمپیوٹر ائزڈ سوئچنگ سسٹم ایجاد کیا ۔ یو ں وقت کے ساتھ ساتھ کمپیوٹر میں نئی چیزیں لگاتی گئی اور یوں سن 1975ء میں پہلی سرور متعارف کیا اور 1976ء میں پرسنل کمپیوٹر مارکیٹ میں دستیاب ہونا شروع ہوا۔

1983ء میں مائیکرو سافٹ ورڈ کا آغا ز ہواÂ ج  6; نے کمپیوٹر کی دنیا ہی تبدیل کر کے رکھ دیں۔ 1991ء میں اینڈرس اولسن نے آپٹیکل فائبر کے ذریعے لہریں ایک جگہ سے دوسری جگہ منتقل کیں۔ پھر کمپیوٹر کی دنیا میں سن 1992ء میں ایک نئی ایجاد نے انسان کو دنگ کر کے رکھ دیا جو کہ بعد میں بنیادی ضرورت کے حد تک انسانی زندگی پر اثر انداز ہوئے اور اسی کو آج ہم لیپ ٹاپ کے نام سے جانتے ہیں۔Â Â Â < p>

سن 1996ء میں Motorola Star TACموبائل فون منظر عام پر آئی جو کہ سابقہ سیل فونز کے مقابلے میں نمایاں طور پر چھوٹا تھا۔Â 2001ء میں سئورلڈ نے سوشل نیٹ ورکینگ کو شامل کیا ، 2003ء میں اسکائپ ویدیو لنگÂ سافٹ ویئر لانچ کیا گیا۔ اس کے بعد کمپیوٹر کی دنیا میں ایک سونامی آئی ۔

2004ء Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â < ;یس بک Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â 05ء Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â ی #1740;وب

2006ءÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â span style='mso-tab-count:2'>Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â آ& فون

2009ء Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â < ;اٹس ایپÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â 2010ءÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â ان #1575;گرام

2011ء Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â اسنیپ چ 657;Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â ڈسکار§ کا آغاز ہوا

وائرلیس کمیونیکیشن:

وائرلیس کیمونیکیشن دو یادہ سے زیادہ پوئنٹس کے درمیاں بغیر کسی لیکٹریکل کندکٹر کے معلومات کی منتقلی کو کہتے ہیں۔ عام طور پر استعمال کی جانی والی وائرلیس کمیونیکیشن ٹکنالوجی ریڈیو کی لہروں کا استعمال ہے۔ جس کی مدد سے چند کلومیٹر تک کمیونیکیشن کی جا سکتی ہے۔مثلا GPSیونٹ، وائرلیس کمپیوٹر مائوس، کی بورڈ، ہیڈ سیٹ، ہیڈ فون، وغیرہ

 اس کے علاوہ خلائی ریڈیو مواصلات کے زریعے لاکھوں کلومیٹر تک کمیونیکیشن ممکن ہے۔ مثلا موبائل ، سیلولر ٹیلی فون، ریڈیوریسیور، سیٹلائٹ ٹیلی ویژں ، براڈ کاسٹ ٹیلی ویژن، وغیرہ شامل ہیں۔  1980ء میں پہلی ریڈیو کی ترسیل اور وصول کرنے والی ٹیکنالوجی استعمال کیاگیا۔ اور 2000ء کی دہائی میں اسے بنیادی طور پر بغیر تار یا کیبلز کے استعمال کرنے والی آلات کے لیے استعمال کیا گیا۔ عام اصطلاح میں اسے اب ریڈیو ٹرانسمیٹر اور ریسیورز جو بغیر تاروں کے معلومات کی منتقلی کے لیے استعمال ہوتاہے۔ جیسے ریڈیو لہریں اور صوتی توانائی وغیرہ جس کی مدد سے مختصر اور طویل فاصلوں تک معلومات منتقل کیا جاتا ہے۔

الیکٹرک وائرلیس ٹیکنالوجی:

ابتدائی وائرلیس؛

19ویں صدی کے آخر میں ٹیلی گرافی کے معرض وجود میں آنے سے پہلے زمین اور پانی کے ذریعے برقی کرنٹ بھیجنے سمیت متعدد وائرلیس سکیموں میں کی گئی ۔ جو کہ 188ء کے عظیم برفانی طوفان کے دوران پھنسے ہوئے ٹرینوں کے ذریعہ استعمال کیا گیا اور پہلی جنگ عظیم کے دوران خندوقوں کے درمیان محدود استعمال میں پایا جاتا تھا۔ لیکن یہ نظام معاشی طور پر کبھی کامیاب نہیں ہوئے۔

ریڈیو کی لہریں:

1894ء میں Guglielmo Marconi نے ریڈیو لہروں کا استعمال کرتے ہوئے ایک وائرلیس ٹیلی گراف سسٹم تیار کرنا شروع کیا جو کہ محدود حد تک تھی۔ لیکن جلد ہی مارکونی نے ایک ایسا نظام تیار کیا جو سگنلز کو لمبے فاصلہ تک پہنچا سکتے تھے۔ مارکونی اور کارل فرڈینینڈ برائون کو وائرلیس ٹیلی گرافی کی اس شکل میں ان کی شراکت کے لیے1909ء کا نوبل انعام برائے طبیعیات دیا گیا ۔

 وائرلیس :

سن 1990ء کی دہائ میں وائرلیس انقلاب آیا۔ جس سے ڈیجیٹل وائرلیس نیٹ ورکس سماجی انقلاب کا باعث بنی، اور تار سے بغیر تار کی طرف ی اک مثالی تبدیلی آئی۔ اور اسی سے ریڈیو فریکوئنسی اور مائیکرو ویوÂ انجینئرنگ میں پیشرفت ہوئی اور صوتی ٹریفک میں خاطر خواہ اضافہ کے ساتھ ڈیجیٹل ڈیٹاÂ Â جیس® ٹیکسٹ میسجنگ ، امیجز وغیرہ میں بھی اضافہ ہوا۔

ریڈیو کمیونیکیشن:

ریڈیو کمیونیکیشن میں ٹرانسمیٹر اپنے اینٹینا میں وقت کے ساتھÂ Â Â Â ساتھ مختلف الیکٹرک کرنٹ پیدا کر کے مصنوعیÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â برقی مقناطیسی کہریں پیدا کرتا ہے۔ یہ مقناطیسی لہریں اینٹینا سے دور ہوتی ہیں۔ یہاں تک کہ وہ آخر کار ریسیور کے اینٹینا تک پہنچ جاتی ہیں، جو وصول کرنے والے اینٹیناÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â م برقی رو پیداکرتی ہے۔ جو ٹرانسمیٹر سے نکلے ہوئے برقی رو کو دوبارہ Â آواز میں تبدیل کرتی ہے اور یوں پیغام ایک جگہ سے دوسری جگہ منتقل ہوجاتی ہے۔

دو طرفہ آمد و رفت والی ریڈیو کا استعمال ایک فن ہے جس کو استعمال کرنے والے کی شخصیتÂ Â Â Â Â Â Â Â Â ایکÂ اہم کردار ادا کرتی ہے۔ اور تربیت و تجربہ دو طرفہ آمد و رفت ولای ریڈیوÂ Â ک® استعمال کو مزید نکھارتاہے۔ کیونکہ ایک اچھی ریڈیو سسٹم بھی بعض اوقات مشکلات پیدا کر سکتی ہے۔ کیونکہ جو کچھ کہا جا رہا ہوتا ہے۔ اسے اس نیٹ ورک پر موجود تمام لوگ سنتے ہیں۔ اس لیے ریڈیوÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â دیا جارہا ہے وہ اسےÂ Â Â Â Â Â سمجھ سکے۔

ریڈیو سیٹ کا استعمال:

یوں تو انسانی زندگی میں استعمال ہونے والی تمام چیزوں کے استعمال کا علم انسان کو اس چیز کے استعمال میں آسانی پیداکرتی ہے۔ اگر انسان اپنے ارد گرد موجود چیزوں کے استعمال سے نالبد ہو تو وہ چیز اس کے لیے درد ِ سر بن جاتی ہے۔ اسی طرح اگرریڈیو سیٹ کے استعمال کے بارے میں علم نہ ہو تو یہ وقت کے ضیاع کے ساتھ ساتھ مختلف قسم کی پریشانی کا باعث بھی بن سکتا ہے۔ لہذا اس کے استعمال کے جو طریقہ کار ہے اس میں درج ذیل دو نکتے انتہائی اہمیت کے حامل ہیں۔

·       کیا کہنا ہے؟                    span>What to say?

·       کیسے ادا کرنا ہے؟                How to say?

Vice Procedure:

Voice Procedureایسے قانون یا طریقہ کار کو کہتے ہیں۔ جو ریڈیو پر کی جانے ولای گفتگو میں حفاظت ، درستی اور نظم و ضبط کو قائم رکھتا ہے۔ اور دوران گفتگو اس طریقہ کار کو نظر انداز کرنا ایک پیشہ وارانہ آپریٹر کے لیے قابل ِ مذمت بات ہوتی ہے۔

حفاظت: Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â < style='font-size:22.0pt;font-family:"Jameel Noori Nastaleeq";color:#00B0F0; mso-bidi-language:ER'>Security

۔بولنے سے پہلے سوچئے۔Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â ۔ہ ;شہ صحیح طریقہ کار استعمال کریں۔

۔واضح اور مختصر پیغام دیں۔

درستگی: Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Accuracy

۔روانی Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â ۔ت&# 86;یÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â ۔آ ;ز کا اتار چڑھاؤ

نظم و ضبط: Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â < style='font-size:22.0pt;font-family:"Jameel Noori Nastaleeq";color:#00B0F0; mso-bidi-language:ER'>Discipline

ہر وہ شخص جو ریڈیو کمیونیکیشن استعمال کرتاہے اور اس پر اس کے نظم و ضبط کی پابندی لازمی ہوتا ہے۔ ریڈیو نظم و ضبط کو برقرار رکھنے کے لیے درج ذیل نکات پر عمل کرنا چاہیے۔

·&nb sp;      جواب دینے سے پہلے تسلی سے سن لیں۔

·&nb sp;      صحیح طریقہ کار کا انتخاب کریں۔

·&nb sp;      تمام کالز کے احسن طریقے سے جواب دیں۔

·&nb sp;      فضول گفتگو سے پرہیز کریں۔

·       پیغام مختصر اور جامع دیں۔

Radio Procedure:

کسی بھی کام میں خوبصورتی اس وقت پیدا ہوتی ہے جب اس کام کو اس کے طے شدہ طریقہ کار پر سر انجام دیں۔ اگر اس کام کے طے شدہ طریقہ کار کو نظر انداز کریں گے تو نہ کہ صرف اس کام کی خوبصورتی ختم ہو جاتی ہے۔ بلکہ وہ کام ہمارے لیے درد سر بن جاتا ہے۔Â عام حالات میں پیغام رسانی کا جو طریقہ کار استعمال کیا جاتاہے اس کے نکات درج ذیل ہیں۔

ہوشیارکرنا:

جب بھی کسی کو بذریعہ وائرلیس کوئی پیغام دینی ہو تو ضروری ہے کہ اسے اپنی طرف متوجہ کریں۔ اگر مطلوبہ شخصیت ہماری طرف متوجہ نہ ہو تو پیغام کاÂ ہدف پورا نہیں ہوتا۔ اس کے لیے ضروری ہے کہ آپ پہلے اپنی مطلوبہ Call Signاستعمال کرتے ہوئے اسے اپنی طرف متوجہ کریں گے۔

تعارف کرانا:

جب آپ اپنی مطلوبہ شخصیت کو اپنی طرف متوجہ کریں گے تو اس کے بعد آپ اسے اپنی تعارف کرایئں گے کہ آپ کون بول رہا ہے۔ یعنی This is کے بعد اپنی کال سائن استعمال کریں گےتاکہ مطلوبہ کو معلوم ہو کہ اسے کون کال کر رہا ہے۔

اطلاع دینا:

اپنی شناخت کرانے کے بعد انہیں پیغام دیں کہ آپ ان کو پیغام دینا چاہتا ہےاس ک 746; لیے انگلش لفظOver” “Message< span dir=RTL> ” استعمال کیا جاتا ہے۔ اطلاع دینے کے بعد مطلوبہ جانب سے جواب کا انتظار کریں۔

پیغام:

جب وہ آپ کو اپنی حاضری کی اطلاع دیں تو پھر اپنی پیغام دینا شروع کریں۔ پیغام کو صحیح طریقے سے دوسروں تک پہنچانے کے لیے ضروری ہے کہ آپ کے پاس تحریری طور پر پیغام موجود ہو۔

اختتام:

اپنی کمیونیکیشن کو ختم کرنے کے لیے لفظ “Over” < pan lang=ER style='font-size:16.0pt;font-family:"Jameel Noori Nastaleeq"; color:#202124;mso-bidi-language:ER'>کا استعمال کیا جاتا ہے۔ تاکہ سننے والا  پیغا  کو سمجھنے اور نہ سمجھنے کے بارے میں آپ کو بتا سکیں۔ اگر وہ بات سمجھ گیا ہے تو لفظ “Out”کا استعمال کرتے ہوئے مکمل طور پر کمیونیکیشن کو ختم کریں گے۔

پیغام رسانی بذریعہ وائرلیس کمیونیکیشن :

ریڈیو پر جب بھی کوئی پیغام دینی ہو درج ذیل باتوں کا خیال رکھنا انتہائی ضروری ہے۔

جس کو کا کیا جا رہا ہے اس کا “Cal Sign” استعمال کریں۔

“This is”کے بعد اپنی “Call Sig”استعمال کریں۔

تسلی کر لیں کہ کوئی اور آن لائن تو نہیں۔ Â

کوئی بھی پیگام دینے پہلے تسلی کرلیں کہ آپ نے کیا پیغام نشر کرنا ہے۔

مائک کا بٹن دبانے کے ایک سکینڈ بعد پیغام نشر کریں۔

مائک ہمیشہ اپنے چہرے کے سامنے رکھیں۔

ہمیشہ نرم ، شائستہÂ اور واضح انداز میں پیغام نشر کریں۔

کسی بھی کمیونیکیشن کو اس وقت تک ختم نہ کریں۔ جب تک آپ اسے مکمل طور پر سمجھ نہیں پاتے۔

کسی بھی قسم کی دباؤ میں پیغام نشر نہ کریں۔

اگر کسی اور کا پیغام پہنچا رہے ہو تو لفظ بہ لفظ پیغام پہنچائیں۔

Phonetic Alphabet:

 

Phonetic

Spoken As

Urdu

A

Alpha

ALFAH

الفا

B

Bravo

BRAH VOH

براو

C

Charlie

CHAR LEE

چارلی

D

Delta

DELL TAH

ڈیلٹا

E

Echo

ECH OH

ایکو

F

Foxtrot

FOXS TROT

فوکسٹروڈ

G

Golf

GOLF

گولف

H

Hotel

HOH TELL

ہوٹل

I

Italy

ITA LEE

اٹلی

J

Juliet

JEW LEE ETT

جولیٹ

K

Kilo

KEY LOH

کلو

L

Lima

LEE MAH

لیما

M

Mike

MIKE

مائک

N

November

NO VEM BER

نومبر

O

Oscar

OSS CAH

آسکر

P

Papa

PAH PAH

پاپا

Q

Quebec

KEH BECK

قیوبک

R

Romeo

ROW ME OH

رومیو

S

Sierra

SEE AIR RAH

سائرا

T

Tango

TANG GO

ٹانگو

U

Uniform

YOU NEE FORM

یونیفارم

V

Victor

VIC TAAH

ویکٹر

W

Whiskey

WISS KEY

ویسکی

X

X-ray

ECKS RAY

ایکسرے

Y

Yankee

YANK KEY

یانکی

Z

Zulu

ZOO LOO

زولو

Numbers:

Number

Spoken as

Urdu

0

Zer-o

زیرو

1

Wun

وین

2

Too

ٹو

3

Thuh-ree

تھ ری

4

Fo-wer

فوور

5

Fife

فائف

6

Six

سیکس

7

Sev-en

سے ون

8

Ait

ایٹ

9

Nine-er

نائی نر

.

Day-see-mal

ڈے سی مال

Pro-words:

ریڈیو کمیونیکیشن کے دوران وقت کے ساتھ ساتھÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â لمبی گفتگو سے بچنے کے لیے خاص معنٰی والی الفاظ استعمال کئے جاتے ہیں۔ جنہیں Pro-Wordsکہا جاتا ہے۔ یہ الفاظ دورانِ کمیونیکشن غلطی کے امکانات کو کم سےکم کرنے کےساتھ ساتھ پیغام رسانی کو آسابناتی ہے۔

Pro-Words

استعمال

Over

دوسرے کو اپنی پیغام دینے کا موقع دینا

Out

کمیونیکیشن کا ایسا اختتام جس کےبعد سسنے ولائ کی جانب سے جواب کی ضرورتÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â ہو۔

Roger

پیغام مکمل طور پر سن لیا اور سمجھÂ Â Â Â Â Â Â Â Â Â لیا۔

Wait Over

تھوڑی دیر کے لیے انتظارÂ کریں۔

Wait Out

انتظار کریں۔ میں خود آپ کو کال کرتا ہوں۔

Affirmative

عام طور پر اس وقت استعمال کیا جاتا ہے۔ جب کوئی سوال پوچھا جائے اور جواب "ہاں" ہو

Negative

م طور پر اس وقت استعمال کیا جاتا ہے۔ جب کوئی سوال پوچھا جائے اور جواب "نہ" ہو

Break, Break

جب کمیونیکیشن جاری وہ اور اس کے درمیان مداخلت کرنا ضروری ہو۔

Emergency, Emergency

یہ صرف اس وقت استعمال کیا جاتا ہے۔ جب انتہائی خطرناک صورت حال ہو یا کسی کی جان خطرے میں ہو۔

Say Again

اپنی پیغام کاÂ Â Â Â Â Â Â آخر حصہ دوبارہ بولیں۔

Say All After

ایک مخصوص لفظ کے بعد کا پوار جملہ دوبارہ بولیں۔

Say All Before

ایک مخصوص لفظ سے پہلے کا پورا جملہ دوبارہ بولیں۔

I Say Again

میں دوبارہ بولتا ہوں۔

I Say After/Before

مخصوص لفظ کےبعد یا پہلے کا جملہ دوبارہ بول رہا ہوں۔

I Spell

میں ہجا کرتا ہوں۔

Figures

نمبرز

Call Signs:

UNکے نظام میں کال سائن کو بنیادی حیثیت دی جاتی ہے۔ اور کوئی بھی بغیر کال سائن کے کسی کو ریڈیو پر کال نہیں کر سکتا۔ اس نظام عمل کرنا اپنی ادارے میں ایک بہتر نظام کی علامت مانی جاتی ہے۔ لھٰذا ریڈیو استعمال کرنے والوں کے لیے ضروری ہے کہ وہ اپنی کال سائن اور جس کو پیغام دیا جا رہا ہے اس کی کال سائن کو قاعدہ قانون کے تحت استعمال کریں۔

          ریڈی  پر استعمال نہیں کر سکتا۔

اسٹیشن کی قسمیں:

عام طور پر دو قسم کی اسٹیشن ہوتے ہیں۔

 بیس اسٹیشن  ( کنٹرو 604; روم)

2۔ موبائیل اسٹیشن ( گاڑیاں )

اس کے علاوہ اگر آ پ کے ادارے کے دیگر اسٹیشن موجود ہوں تو انہیں سب اسٹیشن کے نام پر پکارا جاتا ہے۔

Radio Check Procedures:

جب آپ اپنی ریڈیو کو پہلی دفعہ استعمال کر رہے ہو یا آپ کو احتمال ہو کہ آپ کا ریڈیو صحیح طریقے سے کام نہیں کر رہا ہے۔ تو اس وقت ریڈیو کی کارکردگی جاننے کے لیے جو ٹرانسمیشن کی جاتی ہے۔ اسے “Radio Check”کہا جاتا ہے۔ جس کا طریقہ درج ذیل ہیں۔

جس اسٹیشن کو کا ل کر رہا ہو اس کا کال سائن ہولیں۔

انگریزی لفظ “This is” استعمال کر نے کے بعد اپنی کال سائن بولیں۔

لفظ “Radio Check Ove r”بولیں۔

مثلا:

FT-5 this is Papa Base Message Over

Papa Base this is FT-05 Send over

FT-5 Radio Check Over

Papa Base Load and Clear out.

 

Signal Quality:

 ریڈیو کمیونیکیشن میں وقت کی بچت سب سے اہم مقاصد میں سے ایک ہے۔ کیونکہ ریڈیو کمیونیکیشن کا استعمال ہی کم وقت میں پیغام کو اپنی مطلوبہ جگہ تک پہنچانے کے لیے کیا جاتا ہے۔ اس لیے اس کے استعمال کے دوران کم سےکم الفاظ کا استعمال کرتے ہوئے اچھی اور واضح پیغام دینا ضروری ہے۔ اس لیے جب ریڈیو کی کام کی نوعیت کو جانچنا ہوتو اس کےلیے مختصر لیکن جامع اور با معنٰی جملے استعمال کرنا چاہیے جو کہ عالمی سطح کے ہو۔ اپنی جانب سے جملوں کا استعمال اپنی حدتک درست ہو سکتی ہے لیکن عالمی معیار کا نہیں ہو سکتا ۔Â

Readability Report

Signal Strength Report

1. Unreadable

1. Very weak signal

2. Barely readable

2. Weak signal

3. Readable with slight difficulty

3. Fair signal

4. Readable

4. Moderately strong

5. Perfectly readable

5. Very strong signal

مثلا:              FT-5 this is Papa Base RADIO CHECK over Â

Papa Base this FT-5 you are strength 5, readability 4 over

FT-5 this is Papa Base you are strength 4, readability 5, out

٭٭٭٭٭٭٭٭٭

اختتامیہ:

تمام احباب کا بے حد مشکور ہوں جنہوں نے بندہ ناچیز کی اس حقیرسی کاوش کو سراہتے ہوئے بغور مطالعہ کیا۔ اور اس سے مستفید ہوئے۔ امید کی جاتی ہے۔ کہ اسے مزید نکھارنے اور اس میں موجود کمی بیشی کو پورا کرنے کے لیے بندہ احقر کے ساتھ تعاون فرمائیں گے۔

لھٰذا آپ سے التماس کی جاتی ہے۔ کہ کسی بھی قسم کی مشورہ دینے یا کتابچہ میں موجود کسی بھی کمی بیشی کے بارے میں مطلع کرنے کے لیے ہماری بلاگ پر تشریف لائیں ۔ تاکہ ہماری آئی ٹی ٹیم کو بروقت اس کا علم ہو ۔ اور اس کمی کو پورا کر سکیں۔

شکریہ

انگلش کے لیے http://rbroz.blogspot.com

اردو کے لیے http://rbrozcc.blogspot.com

 

آپ کے تعاون کا طلبگار :

محمد اقبال شمیم بلتی

 

 

No comments:

Post a Comment

Format: GIF Dimensions: 648w x 85h Size: 34.71K Settings: Selective, 256 Colors, 100% Diffusion Dither, Transparency on, No Transparency Dither, Non-Interlaced, 0% Web Snap shia muslim 1x9 copy